ONG per a la solidaritat i la cooperació amb els infants i joves dels Països del Sud

Titular notícies
Pel dret a l'educació

Recomanacions


Recomanacions de joc, llibre i pel·lícula.
Cometas en el cielo (pel·lícula)

Director: Marc Foster. Any: 2007

Avui en dia costa ser objectiu amb les coses que no coneixem. Molta de la informació que ens arriba és manipulada pels mitjans i en el millor dels casos, tan sols retallada.
Aquesta és una pel•lícula que ens vol demostrar la veritable historia recent del poble iraní, moltes vegades distorsionada i satanitzada.

Basada en el llibre de Khaled Hosseini, ens explica la historia de dos nens marcats per les diferències de classe, els prejudicis i una situació social que no han demanat però que els és imposada amb crueltat.
No és una pel•lícula que busqui la llàgrima fàcil, tot i que ens acosta els personatges i ens fa sentir-los reals i propers. L’amistat, la lleialtat, la traïció, l’honor, el sentit del deure, l’amor als altres... són característiques que es reconeixen fàcilment.

Si esteu interessats en descobrir de més a prop la cultura iraní i entendre part dels seus problemes actuals aquesta es la vostra pel·lícula.
E.B.



Grandes Lagos (llibre)

GONZÁLEZ CALVO, G.(Coord.): Grandes Lagos. Tres escenarios para una tragedia anunciada. Ed. Mundo Negro. Madrid: 1996.

Ara que està molt de moda per la seva constant presència a les notícies la República Democràtica del Congo, recomanem aquest llibre de l'any 1996 per la seva actualitat dotze anys després de la seva edició.

El llibre ens situa a la regió dels Grans llacs (Burundi, Ruanda i l'antic Zaire, actual R.D.Congo), amb el conflicte entre hutus i tutsis. Però no es queda aquí, i vol analitzar les conseqüències reals d'aquest conflicte, més enllà de la publicitat de neteja ètnica. Qui va ordir la trama congolesa? Els grans mercaders de les matèries primeres al servei de les multinacionals. Comprant les matèries primeres a baix preu, per subministrar al mateix temps, armes amb les quals alimentar els conflictes.
F.B.



Food Force (Llibre)

Hi ha una crisi humanitària i et necessitem. Actua!

El videojoc s'ha convertit en un objecte d'ús per a molts dels més que puguem imaginar-nos. Sanar el càncer o alimentar als famolencs armat d'un simple ordinador és possible gràcies als 'Jocs Seriosos', la clau del saber i no un simple entreteniment, ja que van més enllà, et preparen per a “la vida real”.

Food Force és un videojoc que ensenya als jugadors com el Programa Mundial d'Aliments de l'ONU ajuda a les poblacions afectades per la fam. La vida no és un joc, però aquest joc et pot ficar de ple en la vida. En un lloc del món t'estan necessitant. Una crisi humanitària està posant en perill l'alimentació de la població civil. A través de diferents personatges i diverses missions, podràs començar a ser conscient de la realitat. Si jugues bé, podràs ajudar a solucionar aquesta crisi. Atreveix-te!

Podeu informar-vos sobre el videojoc i descarregar-lo a la web oficial:
www.food-force.com/es/

J.G.
Comentaris
  1. Ferran Bolós ( 25/03/2009 11:11:14 )
    Hola!
    Jo he vist la peli i realment és molt bona; dura, però bona.
    Ferran.-
El teu nom *
La teva adreça email *
El teu email no apareixerà enlloc
Control Antispam


Últim a Pel dret a l'educació
 

Una de les necessitats més urgents de la societat actual en molts països és l’atenció als infants del carrer. Oficialment existeixen 150 milions en tot el món. El terme “nens del carrer” descriu diferents nenes i nens:
Infants del carrer. Són aquells infants que realment viuen al carrer, que dormen al carrer i que han perdut tot contacte amb la seva família. Són els autèntics infants del carrer, que han de buscar-se la vida per sobreviure, perquè cap adult se sent responsable d’ells.
Infants pel carrer. Són aquells infants que passen el dia al carrer pidolant, treballant o delinquint, però que tornen a les nits a casa d’algun familiar.



La teva vida corre perill i has de fugir del país. Sobreviuràs? Intenta-ho!

Entres al cinema pensant en la quantitat d’Oscars que ha guanyat, esperant ves a saber quina meravella del setè art. Et trobes amb la historia d’un noi indi del carrer, analfabet i sense estudis...